Pazartesi, Nisan 13, 2009
Krizi yaşıyoruz, iletişimi nasıl düzenliyoruz!
Kriz İletişimi, kuruluşlar ve iletişimciler için her dönem önem taşıyor. Ancak, bazı hassas dönemlerde krizin ortaya çıkma ihtimali artıyor, böylece İletişimi de önem kazanıyor.
Böyle bir dönemde, konferanslar dizimizin başlangıcını "Kriz İletişimi" üzerine yapalım istedik. Edelman'ın Uluslararası Kriz Direktörü Mike Seymour ile İletişimcileri ve TÜHİD Üyelerini, Akademisyenleri buluşturmak istedik. 25 Mart günü yapılan konferansımıza, TÜHİD Üyelerimizin daha yüksek oranda katılmalarını dilerdik.
Mike Seymour, uluslararası kriz yönetiminde yaklaşık 20 yıllık bir tecrübeye sahip. Gelişen teknoloji ile iletişimin kolaylaştığını vurgulayan Seymour; 24 saat 7 gün haber alınabilinen bir dünyada, kriz yönetiminin sürekli değişiklik gösterdiğini vurguladı ve değişiklik gerektirecek uygulamalardan bahsetti.
Krizlerde etkin rol oynayan “SÖYLENTİ” kavramından bahsederek: “Bu kavram, özellikle internette önemli bir rol aldı. Kontrol edilemeyen, takibi zor olan bir haber kaynağı oldu” diyerek bu yolla çıkacak bir krizle nasıl başa çıkılabileceğinden bahsetti. Seymour:“En önemlisi söylenti kaynağı muhatap alınmamalıdır. Çünkü söylentiyi çıkaran kişi zaten dikkat çekmek istiyor olabilir ve onu önemsediğinizde kendisini önemli zannedip daha fazla üzerinize gelebilir. Böyle bir durumda sizin için önemli olan yalan haber kaynağı değil, müşterileriniz olmalıdır. İlgili açıklama ve bilgilendirme için müşterilerinizi hedef alıp onlarla iletişime geçmelisiniz” tavsiyesinde bulundu.
Doğrusu konferans çok yararlıydı, özellikle genç iletişimciler için Mike Seymour iyi bir açılım yarattı.
TÜHİD'in konferansları devam edecek.
Krizsiz günler dileğiyle...
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder