Pazartesi, Nisan 13, 2009

İletişimin iş sonuçlarına etkisi artıyor

TÜHİD-İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması sonuçlandı. Her iki Dernek olarak yaklaşık 6 aydır, ERA Research ile birlikte yol alıyoruz. 5 farklı paydaş nezdinde araştırmamızı toparladık. CEO/Genel Müdür, İletişim Yöneticileri, Medya, Akademisyenler ve İletişim Danışmanları sorularımızı yanıtladı. Araştırmamızın sonuçlarını 3 Mart günü üyelerimizle ve iletişimcilerle paylaştık. TÜHİD ve İDA olarak görüşlerimizi açıklarken, ERA Research araştırmayı özetledi, Fatma Çelenk iletişim yöneticileri adına sonuçları yorumladı, Prof.Dr.Haluk Gürgen akademisyenler adına sonuçları yorumladı. Araştırma sonuçlarını bizimle paylaştıkları için taraflara çok teşekkür ediyoruz. Araştırmamızın detaylı sunumunu sitemizden inceleyebilirsiniz. Ancak, genel olarak sevindirici nokta şu ki, Türkiye’de şirket CEO’ları ve iletişim yöneticileri, iletişimin iş sonuçlarını olumlu etkilediğini düşünüyor. Bu amaçla iki yıl öncesine göre daha fazla iletişim hizmetleri, reklam, itibar yönetimi ve medya ilişkileri hizmeti aldıklarını belirtiyorlar. Bir başka sonuca göre, şirketlerin CEO / Genel Müdürleri kurumsal iletişime zamanlarının ortalama yüzde 24’ünü ayırıyor. Bu bize, üst düzey yöneticilerin, iletişim hizmetlerinin iş sonuçlarına etki düzeyinin arttığını gördükçe bu konuya daha çok zaman ayırdıklarını gösteriyor. Genel olarak sonuç şu ki, iletişim paydaşlar nezdinde yükselen bir değer. Her geçen gün önemi artan bir konu. Ancak, iletişimciler olarak, iş dünyasının gelişme hızına paralel olarak kendimizi geliştirmemiz ve yaratıcılığı ön plana çıkarmamız önem kazanıyor. Bir sonraki araştırmada hangi sonuçlarla karşılaşacağız, iki sene sonra göreceğiz. Parlak günler diliyorum. Fügen Toksü Yönetim Kurulu Başkanı

Hiç yorum yok: