Perşembe, Şubat 02, 2006

TÜHİD'i tanıyalım

Marketing Türkiye Dergisi'nin yaptığı röportajdan... -Öncelikle TÜHİD'den bahseder misiniz? Ne zaman kuruldu? Kaç üyesi var? Hangi amaçla kuruldu? Hedefler neler, derneğin gelmek istediği nokta neresi? Could you please talk about TUHID? When was it founded? How many members it has? Why was is founded? Its goals, the target where it wants to be in future. TÜHİD 1972 yılında kuruldu. Geçen yıl Türkiye adını alarak, Türkiye genelindeki meslek mensuplarını birleştirme yoluna gitti. Türkiye Halkla İlişkiler Derneği?nin öncelikli hedefleri, Türkiye'deki halkla ilişkiler uzmanlarını bir çatı altında toplayarak, meslek içi dayanışma sağlamak, mesleğin tanınması, yerleşmesi ve gelişmesi yolunda çalışmalar yapmak.Bugün derneğimizin bu hedefi benimsemiş, halkla ilişkiler mesleğini kendilerine profesyonel kimlik olarak kabul etmiş 254 üyesi bulunmaktadır. Derneğimiz, her yıl eğitim, forum, seminer ve yarışma gibi birçok etkinliğe imza atıyor. TUHID had been founded in 1972. Last year, it got Turkey title and by this, it had the mission of uniting all the people in the profession under one roof. The goals of TUHID are various. To put all the PR professionals under one roof, to get support for the profession, to make the profession well-known and respected. Currently, we have 254 members who have approved our principles and acknowledge PR as a professional identity for themselves. Every year our association organizes special activities such as educational programs, forum, seminar and awards competition. -Türkiye?de PR sektörünün bir fotografını çizecek sekilde yorumlarınızı alabilir miyiz? Could you please draw us a picture of the Turkish public relations sector? Halkla ilişkiler sektörü her geçen gün büyüyor. İşletmelerin iletişime olan ihtiyaçları ve talepleri artıyor, yöneticiler bu konuda daha bilinçli yaklaşıyorlar. Bununla birlikte sektörümüzün de kendi içinde meslek ilkelerine sahip çıkması gerekiyor. Public relations industry is growing every year. The needs of organizations for communications and their demands are increasing. The top managers are more conscious of the benefits of public relations compared to the past. In addition this, I think professional codes of our profession should be widely disseminated. -Türkiye?de PR sektörüne bakış açısı nedir? Reklamverenler PR?i nasıl algılıyorlar? Medya nasıl algılıyor? How is PR industry is viewed in Turkey? What is the perception of public relations by advertisers and by the media? Kuruluşların ve Medyanın PR sektörüne bakış açısını yakında başlayacak araştırmamız sonucunda net olarak öğreneceğiz. İDA ile birlikte sektör araştırmasına başlıyoruz ve bütün boyutları ile sektörümüzün profilini çıkartacağız. Reklamverenler olarak değil de, kuruluşlar ve yöneticiler olarak nitelendirirsek onların da algısını net olarak birkaç ay içinde öğreneceğiz. Ama halkla ilişkilerden yararlanan yönetici, faydasını mutlaka görüyordur ve önemini biliyordur. We will be exploring this issue scientifically when we conduct the research we had been working on quite for some time. We are cooperating with IDA, Association of Communications Consultants, on various research topics about our industry and by this we will be drawing its profile. -Mensubu bulundugunuz meslek grubunun içinde bulundugu (yasadığı) en önemli sorun nedir? What is the biggest issue you are confronted with or have actually lived in public relations profession? Aslında en önemli sorunumuzu, halen mesleğimizi anlatmak, tarifini yapmak olarak belirleyebiliriz. Çünkü, hem yöneticiler ve işletme yapılarına hem de halkla ilişkiler mesleğini yürüten veya yürüttüğünü söyleyen kişiler arasındaki farklılıklar ve iş yapış biçimleri mesleğimizi zora sokabiliyor. Bu nedenle de meslek ilkelerimizi ve etik kavramını öne çıkartıyoruz. Etik Kurulumuzu oluşturuyoruz. Ayrıca, TOBB bünyesinde iletişim meslek komitesini oluşturuyoruz. Böylece artık üyelik sertifikalarımızı yeni düzenleme ile vererek, meslek dışındaki kişilerin bu mesleği yapmalarına sınırlama getireceğiz. I think the biggest issue we are faced is with the definition of public relations and trying to explain what we are actually doing. There are differences among cooperations and managers in that respect; some understand it, some do not. Also, there are people who call themselves as public relations experts, but actually what they do have nothing to do with public relations and the nature of their communications put our profession into a difficult condition. Therefore, we are emphazing our professional codes and ethics up in front. We are currently forming our Ethics Board. In addition to that, we are forming a Communications Committee in the The Union of Chambers and Commodity Exchanges of Turkey, TOBB. By this act, we will be providing a new regulation to our membership certificates and we will put a stop to people who are not qualified to practice this profession. -PR sektöründe son trendler nelerdir? What are the latest trends in our profession? Ülkemizde kurumsal sosyal sorumluluk, kuruluşların önem verdikleri konulardan biri oldu. Kriz yönetimi, kurumsal iletişim, marketing pr yine önem taşıyan konular arasında. STK?ların iletişimi yine çok önem kazanacak konulardan biri. AB sürecinde en önemli süreçlerden biri de STK?ların hazırlığı ve işbirliği olacağından iletişim süreci önem kazanacak. In our country, corporate social responsibility, is one of the topic that organizations attribute importance to. Crisis communications, corporate communications and marketing PR are also among the important ones. Communications of non profit organizations are gaining importance with respect to our integration process with EU. -Türkiye?de PR?in ölçümü nasıl yapılıyor? Halkla ilişkilerde ölçümleme konusunda daha net bir sonuca, yapacağımız araştırma sonucunda ulaşacağız. Ancak, Türkiye?de de tüm dünyada olduğu gibi ölçümleme tekniklerinde en yaygın olanı medya analizi. Ama bunun dışında da daha sofistike ölçümleme tekniklerinin kullanılması gerekiyor ki, tutum ve davranış değişikliklerini ve iş hedeflere ulaşma ölçümünü yapabilelim. How is PR measurement done in Turkey? Again, we will be more specific in that issue when we finish the series of research with IDA. But, as in most countries in the world where PR is practiced, it is more of an output measure rather than an outcome measure. Media analysis is still the preferred way of evaluation, but I also believe that there is a tendency to apply more sophisticated measurement techniques as well to understand attitude or behaviour change. -PR kökenliler Türkiye?de de yönetim kuruluna kadar yükselebilecekler mi? Do you think that people with PR background will make it to the top? Yurt dışında yönetim şemalarında yaygınlaşmaya başlıyor. Türkiye?de örnekleri çok az düzeyde. Ancak, bu bir gelişim süreci. Zaman içinde bunun kaçınılmaz olduğunu hep birlikte göreceğiz, çünkü yönetim danışmanlarından biri de iletişim uzmanı olmalıdır. In other countries, we see people with PR background in the organization charts. Examples of that kind are few in Turkey. But, this is related with the development of the profession. With time, we will see that it will be inevitable because at least one of the management consultants should be somebody with a public relations background. - TÜHİD etkinlikleri, üyesi olduğu uluslararası kuruluşlar ve Altın Pusula ödülünden bahseder misiniz? Bu zamana kadar Altın Pusulayı kimlerin kazandığıyla ilgili detaylı bilgi, yurtdışından ödülle dönen üyeleriniz kimler hangi işleriyle kazandılar? Could we talk about your activities, the international organizations you are members of and could you please share with us the winners of your ?Golden Compass Public Relations Awards? you are organising? Başlangıç döneminde öncelikle halkla ilişkiler mesleğinin kamuoyunda tanınmasını sağlayan Derneğimiz, daha sonraki dönemlerde dünyaya açılarak IPRA (Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği) ve CERP (Avrupa Halkla İlişkiler Konfederasyonu) gibi diğer uluslararası kuruluşlarla bağlantı kurmuş ve halkla ilişkiler mesleğini profesyonel kimlik olarak kabul eden yüzlerce üye kazanmıştır. 2004 yılınnda da Dünyada Halkla İlişkiler Alanında Etik Kavramı için çalışmalar yapan GLOBAL ALLIANCE üyesi oldu. Türkiye?de halkla ilişkiler sektörünün ilk ve tek ödül programı olan "Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri" nin bu yıl beşincisini düzenleyeceğiz. Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri ilk kez 2000 yılında başladı. İlk yarışmamıza 18 proje başvurmuştu, ikinci yarışmamıza 30, üçüncü yarışmamıza 49 proje başvururken, dördüncüsünde başvuru sayımız 67?ye ulaştı. Artık kuruluşların proje üretimi ve halkla ilişkiler kampanyalarına ayırdıkları kaynak artıyor. Initally, our association wanted the PR profession widely known in Turkey. Only after that in the later years associated with IPRA and CERP. In 2004, TUHID had become a member of Global Alliance widely known for its ethics work.This year we will be organizing the fifth ?Golden Compass Public Relations Awards? which is the first and still the only awards program honoring best PR practices. ?Golden Compass Public Relations Awards? has started in 2000. There had been 18 entries in our first one. Our second one had 30, third one had 49 projects. However, there had been 67 entries in the recent one. This is an indication that corporations are allocating budget for PR activities and producing projects that they are proud of and what to share those.

Hiç yorum yok: